Standox

Unfolded – en tidning som breder ut sig

Utmaning

Standox, ett av Europas ledande billackeringsmärken, ville nå ut till sina nordiska kunder och berätta om sin verksamhet på ett intressant och lättsamt sätt. Vi skulle utveckla ett redaktionellt koncept som kombinerade varumärkesbyggande intressanta artiklar med relationsskapande budskap. Men också utveckla en tidning som stack ut från mängden och väckte uppmärksamhet hos målgruppen. Lokal anpassning skulle göras för Sverige, Danmark och Norge.

Lösning

Lösningen blev Unfolded – en hopvikt kundtidning som vecklas ut till en stor broadsheet. Tidningsdesignen utgår från Standox grafiska profil och är tagen några steg till med luftig lätt formgivning och ett intresseväckande bildspråk. Läsvärda kundcase, mixas med personporträtt, nyheter, trendspaningar, kuriosa och annat smått och gott. Vissa delar av tidningen är särskilt anpassade efter danska, svenska respektive norska marknaden.

Resultat

Flera läsare har uppmärksammat tidningen och sagt att de tycker om och läser den.

Även internt har tidningen fått ett starkt gillande och används också som ett säljverktyg vid kundbesök.

Vill du veta mer om projektet?

Kontakta Magnus