Redaktionellt

Skanska
Vi ger Skanska ett ansikte i väst
Skanskas verksamheter i Göteborgsområdet vill bli en tydligare röst i det lokala samhället och uppfattas som lyhörda, mänskliga och oerhört intresserade av det som är viktigt för den lokala samhällsutvecklingen. Genom riktade aktiviteter har Skanska fått en bättre lokal dialog vilket landar i ömsesidigt bättre affärer.
Se mer
Skanska
Digitalisering pågår på Skanska
Ett analogt magasinsformat valdes för att sprida ett digitalt budskap. Kampanjen innehåller också kampanjsajt, nyhetsbrev, explainers och interna aktiviteter.
Se mer
Förbo
Hundra procent hållbart
”Lyft fram visionerna, beskriv verksamheten och visa vad vi gör i vardagen! Och gärna förpackat på ett sätt som sticker ut.” Uppdraget från Förbo var tydligt i uppstarten av bolagets första kombinerade hållbarhets- och årsredovisning.
Se mer
ALK
IgRELLA – ett nytt sätt att se på allergi
Snart hundraåriga läkemedelsföretaget ALK ligger i framkant av allergiforskningen. Hur når de ut till sina målgrupper på ett trovärdigt, intressant och läsvärt sätt?
Se mer
Bostadsbolaget
Hos Bostadsbolaget får hyresgäster Trivas
Hos Bostadsbolaget bor cirka 23000 hyresgäster. En av utmaningarna för arbetsgruppen på Circus var att skapa ett innehåll som tilltalas av många.
Se mer
Förbo
Förbobladet – nystart och omprofilering
Förbobladet är Förbos viktigaste kanal till sina hyresgäster. Här mixas nytta med nöje och riktad lokal information.
Se mer
Standox
Unfolded – en tidning som breder ut sig
Standox, ett av Europas ledande billackeringsmärken, behövde nå ut till sina kunder i Norden på ett intressant och lättsamt sätt.
Se mer