Postafen
Varumärkesarbete, design och budskap
Utmaning
När vår kund Campus Pharma tog över välkända Postafen så var varumärket etablerat men lite bortglömt, och upplevdes tråkigt men tryggt. Vi fick uppdraget att relansera, modernisera och stärka varumärket Postafen, samtidigt som vi ville fortsätta bygga positionen som det etablerade och trygga receptfria läkemedlet både mot åksjuka och sjösjuka.
Lösning
Vår lösning blev att bredda kommunikationen för att öka medvetenheten kring både åksjuka och sjösjuka. Dels genom ett moderniserat formspråk, med en retrodesign som flörtar med Postafens 50-tals ursprung, men fått en modern, lekfull touch. Och dels med budskap anpassade efter resesätt och olika situationer. Tonaliteten är varm, lekfull och inbjudande. Hemsidan Postafen.se ger bland annat tips på hur du kan undvika bli sjösjuk och åksjuk, men också vad du kan göra för att hjälpa dina barn slippa besvären.
Hemsidan är utvecklad tillsammans med våra vänner Grafi.
Resultat
Covid-19 kom och resandet tog stopp. Det tog någon månad innan vi svenskar började göra kortare resor inom landet, några få har rest utomlands denna sommar. Trots det ser vi ett positivt mottagande, med ett ständigt ökat antal besökare och återbesök på hemsidan www.postafen.se som lanserades i juli 2020.