Axalta
Färgstark innovation i nytt training center
Utmaning
Axalta är ledande inom billackering. Med varumärken som Spies Hecker, Standox och Cromax kan kunderna förvänta sig innovativa, färgstarka, vackra och hållbara lösningar. När det nya nordiska utbildningscentret skulle byggas och profileras kontaktades Circus för att ge lokalerna rätt inramning, från design av receptionsdisken till kontorsrum, utbildningslokaler och lounge. En utmaning var att skapa lokaler som går att anpassa efter respektive varumärke och hitta en grafisk form som både lyfter fram Axalta och vart och ett av de tre undervarumärkena. Modernt och ledande var några av nyckelorden.
Lösning
Med hjälp av flexibla kommunikationsytor som magnetskyltar, smarta upphängningssystem och digitala skärmar kan lokalen enkelt profileras efter det varumärke som möter besökaren just den dagen. En central del av uppdraget var att skapa en modern utbildningsmiljö genomsyrad av nordisk känsla i allt från materialval och design till färg och form på budskap, väggar och möbler.
Resultat
Flexibla lokaler som enkelt anpassas efter verksamheterna, från säljkonferenser till praktiska kurser i billackering. Ändamålsenliga lösningar för både kontorsdelarna och utbildningsmiljöerna. Möjligheten att profilera efter olika förutsättningar har gjort att lokalerna alltid känns välkomnande – vem du än är. Digital teknik används för att förhöja upplevelsen ytterligare, som till exempel den imponerande videoväggen för promofilmer. Axalta uppfattas nu som den marknadsledare man är och det råder inte någon tvekan om vad Axalta jobbar med: färg!