
ASICS väljer Circus Communication
25 augusti 2017
Innan sommaren gick ASICS ut med en pitch för deras vinterkampanj. Circus tog hem uppdraget och snart släpps första delen av kampanjen.
– Vi sökte en kreativ byrå med erfarenhet och god strategisk kompetens. Circus Communication stod ut och presenterade den mest nytänkande och innovativa idén för vår vinterkampanj och ett koncept som känns helt rätt för ASICS, säger Linn Ekerbring, Trade Marketing Executive på ASICS Scandinavia. Hon fortsätter:
– Från globalt håll får vi till oss många bra kampanjinitiativ och tillsammans med tankar och idéer från Circus tycker jag vi lyckas översätta de initiativen till den lokala marknaden på ett väldigt bra sätt.
ASICS är ett japanskt sportmärke inriktade på löpning och samarbetet utgår från en 360-kampanj i flera delar för att lyfta vinterlöpning. I kampanjen ingår bland annat ett event som får ASICS att sticka ut och nå en bredare publik.
– Vi är väldigt glada att vara nya samarbetspartners till det globala varumärket och att vi har fått det här förtroendet säger Helena Ask, projektledare på Circus Communication. ASICS har en spännande profil med en potential att ta ännu större marknadsandelar, även utanför löparkretsar där de redan är det självklara alternativet. Vi har aldrig varit så här sugna på vinter!
Kund: ASICS
Linn Ekerbring, Trade Marketing Executive, ASICS Scandinavia
Linn Björck, Key Account Manager
Niclas Hedborn, Marketing Manager Running ASICS North (Scandinavia/Benelux)
Arbetsgrupp på Circus:
Helena Ask, Projektledare
Annika Antonsson, Produktionsledare
Annika Laine, Art Director
Karin Ericson, Copywriter
Malin Carlsson, Digital Strateg
Liza Egbuna, PR