
Andra plats för Förbobladet i Publishingpriset!
8 november 2018
Vi blev tvåa med Förbobladet i kategorin ”Kundtidningar B2C” tillsammans med bostadsbolaget Förbo. Endast två poäng skiljde mellan oss och det vinnande bidraget.
– Det är tack vare vårt öppna samarbete med Förbo som vi har kunnat utmana varandra och skapa produkter som sticker ut. Vi är stolta över att ha Förbo som kund – det gäller såväl företagets värderingar som personerna vi samarbetar med till produktionerna vi skapar, säger Helena Ask, projektledare på Circus.
Publishingprisets jury, som består av verksamma kommunikatörer, bedömer produktionerna utifrån design, text, tryck, pappersval och visuellt innehåll.
– Circus har på ett lättförståeligt och samtidigt informativt sätt gett Förbobladet en tonalitet som tilltalar våra hyresgäster. Fina foton som fångar verkligheten och fantasifulla illustrationer ger Förbobladet sin helt egna identitet, säger Peter Söderlund, kommunikationsstrateg på Förbo och redaktör för Förbobladet.
Circus och Förbo har samarbetat sedan 2016 efter att Circus vann en upphandling för Förbos marknadsföring och kommunikation.
Vinnare i kategorin ”Kundtidningar B2C” var tidningen Naturkompaniet 365.
På bild från vänster till höger: Anna Granander (marknadsansvarig) Förbo, Pernilla Rejvik (Art Director) Circus, Liza Egbuna (skribent) Circus, Helena Ask (projektledare) Circus, Peter Söderlund (kommunikationsstrateg) Förbo, Marie Keidser von Heijne (kommunikationschef) Förbo, Krister Lundgren (inköps- och miljöchef) Förbo och Anna Brakander (copywriter och redaktör) Circus.
Se alla inlägg