PIAAB

Plåtslagarna i Ale, hantverk på hög nivå

Utmaning

Hur når ett litet ambitiöst plåtslageri ut i en stenhård byggbransch? Hur får man intressanta projekt, riktiga drömjobb och fler skickliga medarbetare? Och hur rekryterar man lärlingar när knappast några elever väljer att specialisera sig inom plåtslageri?

Lösning

Circus har stått för PIAAB:s grundläggande varumärkesarbete med strategiska och taktiska val. Kvalitet har varit ett viktigt ledord som ska genomsyra allt från utfört arbete till broschyrer, nyhetsbrev, efterlämnande-material och film (det senare tillsammans med Fandango Film).

Resultat

Marknadsföringsåtgärderna kombinerat med VD:n Mathias visionära arbete och alla medarbetares skickligt utförda jobb, har gett mycket fint resultat. Mathias utsågs till domare och plåtslagaren Rickard till tävlande i årets Euroskills (yrkes-EM), dessutom har lärlingen Hugo tävlat i Yrkes-SM under året. Många, många intressanta nya kunder och projekt har tillkommit. PIAAB har stärkt sitt varumärke och vi jobbar vidare.