Kommunikation som berör och engagerar

24 juni 2020

Inom all marknadsföring oavsett inriktning gäller det att beröra och engagera målgruppen. Därför är det så viktigt att vi förstår vad våra målgrupper tänker, tycker och känner. Hur gör vi på Circus reklambyrå för att kommunicera allvarliga och känsliga ämnen så att läsare eller besökare blir intresserade och engagerade?

Jo, vi tror på att framgångsrik och effektiv kommunikation uppnås i ett nära samarbete med dig som uppdragsgivare. Genom att kombinera kunskap och erfarenhet med strategiskt tänk, ett gediget varumärkesarbete och kreativa lösningar, så kommer vi uppnå ett gott resultat.

Visste du att

Vi på Circus reklambyrå har arbetat med life science-uppdrag de senaste 20 åren. En viktig framgångsfaktor för oss är att arbeta i team med erfarna strateger, medicinska skribenter, art directors och copywriters med olika bakgrund och erfarenheter, även från konsumentreklam och B2B. Det ger kampanjer och anslag som är effektiva, har stringens, rätt djup och samtidigt sticker ut med formspråk och koncept som tar för sig och gör sitt jobb. Självklart i enighet med de riktlinjer och rekommendationer som gäller inom läkemedelsreklam.

När vi till detta lägger direkt mätbarhet på hemsidor och digitala kampanjer så kan vi dessutom optimera varje varumärke och varje kampanj för att verkligen göra skillnad i både ekonomiska resultat och kännedom i respektive målgrupp – oavsett om det gäller patienter, konsumenter, vårdpersonal, läkare, specialister eller beslutsfattare.

Här kan du klicka dig vidare till ett par av våra case och även till ett par exempel på hemsidor där vi står för kommunikationsstrategi med koncept, tonalitet, design och innehåll.

Case:
Igrella
Pollenkoll

Hemsidor:
Creon
Natalben

Ska vi träffas och diskutera vad vi kan göra för ditt varumärke? Eller vill du veta mer om något av våra projekt? Kontakta oss här eller ring Magnus Ödman på 0701-85 05 06.

Våra tjänster inom life science

  • Produktstrategi, varumärkesstrategi och PR
  • Produktlanseringar i Sverige och Norden
  • Webbplatser som följer LIF:s regelverk för HCP och allmänhet
  • Mobil- och webbappar som patientstöd
  • Reklamfilmer, informationsfilm, medicininstruktioner och animerade användarinstruktioner
  • Namngivning av nya läkemedelsprodukter, koncept och kommunikativa plattformar
  • Varumärkesutveckling, identiteter, logotyper och grafiska profiler
  • Digitala strategier, kampanjer och bannerannonsering
  • Adaptioner, översättningar och lokalisering av befintligt material
  • Förpackningsdesign och utveckling av läkemedelsförpackningar
  • Bokningsbrev, inbjudningar, mailingar, trycksaker, annonser
  • Digitala säljpresentationer, leave behinds, patientinformation
  • Utställningsmaterial, mässdesign och presentationer för mässor, möten och kongresser
Se alla inlägg